10 sfaturi ca sa scapi de balonare

0000-00-00 00:00:00 / Categorie: Toate / Frumusețe și îngrijire

"Ma simt ca un balon"… toate am spus si am experimentat aceasta senzatie mai ales dupa ce ne-am rasfatat cu o masa copioasa sau poate o punga mare de chipsuri si un pahar de cola. Nu vorbim de kilogramele in plus, ci de o distensie temporara a abdomenului sau pe scurt, balonare. 


De obicei, odata ce revenim la un regim alimentar sanatos, balonarea dispare, insa ea poate sa apara frecvent, pe o perioada mai lunga de timp si poate cauza durere si disconfort. In acest caz vorbim de probleme digestive, retinere de apa si dezechilibre hormonale.

Ce cauzeaza balonarea?

Abdomenul devine mai mare decat in mod normal din cauza unui exces de lichid in intestine sau mai degraba un exces de gaze ce se produc in procesul digestiv. Amestecul de oxigen, hidrogen, azot, dioxid de carbon, metan si alte gaze formate in momentul digestiei poate deveni o problema foarte neplacuta, iar atunci apare balonarea.

Ce sfaturi sa urmezi pentru a te simti excelent:

1.                 Evita constipatia

Putine fibre, fluide sau lipsa activitatii fizice pot duce la constipatie si mai departe, la balonare. Tine o dieta bogata in fibre ( 25 de grame pe zi), pe care le gasesti in cerealele integrale, fructe, legume, leguminoase, nuci si seminte. Bea foarte multa apa, cel putin 6 - 8 pahare si nu uita sa faci miscare 30 de minute sau mai mult, 5 zile pe saptamana. Daca dieta ta este momentan saraca in fibre, incerca sa le intoduci treptat, asigurandu-te ca bei si o cantitate suficienta de lichide pentru ca stomacul sa le tolereze mai bine.

2.                 Ai grija la alergiile alimentare

Alergiile alimentare si intolerantele pot cauza gaze si balonare, dar acestea trebuie mai intai sa fie confirmate de medicul tau. Foarte multe dintre noi ne diagnosticam singure si eliminam din dieta noastra alimente sanatoase, bogate in fibre. Daca totusi suspectezi o alergie, fa un test. Pentru intoleranta la lactoza, alege branzeturi sau iaurt pentru ca au un continut scazut de lactoza.

3.                 Nu manca repede

Daca mananci repede si nu mesteci mancarea bine, o sa inghiti si aer si nici nu o sa poti sa te bucuri de ce ai in farfurie. Mesele tale ar trebui sa dureze 30 de minute, iar studiile au aratat ca daca mananci mai incet, manci mai putin, deci mai putine kilograme in final.

4.                 Nu exagera cu bauturile carbogazoase

Acidul din bauturile carbogazoase, chiar si din cele dietetice, retine in stomac o cantitate mare de gaz. Cel mai bine ar fi sa le inlocuiesti cu apa cu lamaie, lime, castravete sau ceai de menta pentru ca acestea ajuta la reducerea balonarii. Daca nu poti renunta la ele definitiv, atunci limiteaza-te la o cantitate cat mai mica.

5.                 Fereste-te de alimentele dietetice

Expertii recomanda sa nu consumi mai mult de 2-3 portii pe zi de alimente sau bauturi indulcite artificial.

6.                 Nu exagera cu guma de mestecat

Ai grija la obiceiurile de zi cu zi ce pot duce la inghitirea de aer: mesteci guma, bei cu paiul, fumezi sau vorbesti in timp ce mananci. Daca obisnuiesti sa mesteci guma, alterneaza cu o bomboana sau mananca ceva sanatos precum un fruct, o leguma sau popcorn simplu.

7.                 Limiteaza sodiul

Alimentele foarte procesate tind sa fie bogate in sodiu si sarace in fibre, astfel pot contribui la senzatia de balonare. Citeste eticheta produselor si fii atenta ca sodiul sa nu depaseasca 500 mg. Ai nevoie de un total de 1500 – 2300 mg de sodiu pe zi.

8.                 Fasolea si legumele

Fasolea, broccoli sau conopida pot provoca gaze, insa ar fi o greseala sa renunti la aceste alimente foarte satioase si bogate in fibre. Incearca sa le introduci in dieta in timp pentru ca organismul tau sa se obisnuiasca sau consuma-le impreuna cu alte alimente.

9.                 Mananca portii mici si dese

In loc de 3 mese mari pe zi, incearca sa mananci mai des, dar mai putin. In acest fel poti controla nivelul de zahar din sange si senzatia de foame. Incearca 6 mese micute in fiecare zi si adapteaza cantitatea de mancare si calorii nevoilor tale.

10.            Incearca alimente si lichide antibalonare

Ai de ales intre ceai de menta, ghimbir, ananas si iaurt care contine probiotice, dar la fel de potrivite pentru a le consuma sunt si alimentele bogate in potasiu: bananele, mago, spanac, rosii, alune si sparanghel. Poti lua in calcul si castravetele, pepenele, albusul, stugurii rosii, ice coffee sau ceai, avocado, migdale sau fistic, dovlecei. Si nu uita sa folosesti patrunjel atunci cand gatesti, pentru ca este un diuretic natural!